19 Ekim 2013 Cumartesi

Benim Diyetim Benim Dukanım

Selam işte yeniden burdayım
Ve burda olmaya devam ediciim bundan böyle
Zira bu akşam yeni bilgisayarıma  kavuşuyorum
Öyle telefondan iki saat resim bulmak için uğraşmak falan yok

Post girmeye üşenmek hiç yok

Şimdi bilenler bilir efenim dukan amcami
Nur yüzlü bi adamcağızdır kendisi
Çok severim ancak daha önceki dukan denemem başlamadan bitti zira halen Emziren bir anne olduğum için o kadar az karbonhidrat sütümü riske atmak olacaktı . Kitabi okudum ve sonunda bu diyeti uygulayamam ben yeaaa diyip kaldırdım kitaplığa.
Karatay teyzem iyi hoş ama kolesterolum tavan yapinca hevesim kaçtı ki sayesinde 5 kiloyu cok cok kisa bi zamanda verdim ama potansiyel bir kalp hastasi olmam sebebiyle (kalitsal kalp sorunlari yaşayan bi ailem ve 24 yasimda minik bir kalp spazmi geçmişim var) doktorum bu kadar kolesterolun ciddi bir risk oluşturduğunu ve derhal diyetisyen yardimiyla kilo vermem gerektiğini söyledi

Ben diyetisyenin verdigi diyetle (sifir kacamak) 1 ayda 3 kilo alinca kendisiyle yollari ayirdim . Kahvaltida 3 dilim diger öğünlerde 2 dilim ekmek ve 3 adet araöğün vardi kolesterol yuksek olunca neredeyse 0 yagli ama bol karbonhidratli bir diyet yazmisti kendisi
Neyse halen Emziren bi anneyim
Fakat şöyle bir durum var ki sanırım; ki emin olmaya daha yakınım ; buğday intoleransım var bknz; yukardaki paragraftaki bol ekmekli diyet denemem.
Malum Türk toplumu olarak beslenmemizde çok fazla bugday var ve ben bundan 2 post öncesinde bahsettigim rafine karbonhidrat detoksumun bi parçası olarak un ve mamüllerini (ekmek çeşitleri) hiç almayarak, daha az karbonhidrat almak adına da bulgur çeşitlerini inanılmaz sınırlı tüketmek marifetiyle sıfır gaz sıfır siskinlik ve muhteşem bir cilde kavustum kilo kaybını saymamak haksizlik olurdu
Ha bayram beni tarumar etti mi? Etti.
Geldi cikolatalar
Gitti baklavalar diyeyim siz anlayın
Bu konuya daha fazla girmiyciim zira kendimden utaniyorum .

O sebeple
Zaten dukanin da izin vermediği bu gidalari tuketmemek(buğday en başta) benim lehime iken
Biraz daha bol protein ekleyip programima saf protein gununde sadece 1 porsiyon meyve koydugumda (tercihen düşük glisemik indeksli olanlar zira ne der karatay teyzem sebzeler de bir cesit meyvedir)

Ha bu karari almamdaki itici güç kimdir ve nedir derseniz anlatayim

Öncelikle 2 gün önce 3 yıla yakın bir zamandır giyemedigim ( Hamilelik şişkoluk vs.derken :-P ) eşofmanımı dolaptan çıkardım ve rahatlıkla giydim . Bi sevindim, bi sevindim ..ama daha bitmedi :-) elimi cebime attım ve o da ne ? Tam 50 lira! Bunu ilâhî bir işaret addettim
Eşofman.. kilo vermişim ... ve para :-P kendimi yokladım ve inanılmaz motive olduğumu farkettim . Sonra tesadüf sevgili skinny ciimin yeni pastunu okuyunca Evet dedim ya ben de yaparım dukan ama kendi dukanımı
Zaten hedeflerimin en temelinde Kas kazanarak yağ Yakmak var ki ihtiyacım olan proteini bol bir diyet ve Spor

Ha bir de şu sassy su olayı var gün içerisinde bu suyu içme hedefim
Sabah akşam asitliği azaltmak adına Karbonat  sabahları kalkınca içilen Limonlu su ve gün boyu en fazla iki fincan içecegim bitki çayim ( kesinlikle form çaylardan içmem Aromatik çayları çok seviyorum kekik biberiye papatya rezene falan yani ) form çaylar başka bi yazı konusu olsun )

Ikinci migren atağım sonrası devam etmediğim squat e devam
37 dakika yağ yakıcı exercise videom+1 saat leslie ile yürüyüş

Evvet ben bu beslenme modeline ancak sali gunu gecebilicem ama o zamana kadar yaymak yayilmak yok +atistirmak kaçıştırmak da .
Haydi bakalim telefondan bi daha post girmiycem ayrıca mecbur kalmazsam
Resimsiz imla kuralsiz kuru yavan oluyor.
Işte derdimi anlatacak kadar :-)

Yarın yine burdayım

6 yorum:

  1. Fitizcim, kendine uygun olanini bulmana sevindim ama kollestrol olayina dukanda da dikkat etmen gerekli. dukaning.com basari oykulerinden birinde kolestrol yuksek oldugu icin protein kaynaklarim sinirliydi diye yazmisti biri ama adini hatirlamiyorum. Bir goz at istersen. Benim aklima gelen sabahlari yumurta beyaziyla omlet yapman. Ben 1 tam yumurta, 2 yumurta beyazi ekliyorum, tadi cok guzel oluyor ve uzun sure tok tutuyor. Kucuk bir tavsiye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hızlı yağ yakimiyla alakali sanirim biraz dukandaki kolesterol yukselisi benim o kadar hizli yag yakimim olmayabilir atak gunlerimde 1 porsiyon meyvem olacak bir de ben cok cok sınırlı (günde 1 çay kaşığını asla gecmeyecek) olmak sartiyla zeytinyağı tereyağı kullanicam . Yumurta konusunda da endiseliyim cunku ekmeksiz pek yiyemiyorum onu artik yulaf kepekli krep olayina giricez :-)

      Sil
  2. HÜLYA:
    Sevgili Fitiz;
    Hergün yazılarını okumayı büyük bir merakla bekliyor olacağım. Yaptığın sporuda yazarmısın lütfen detaylı. Spor kolestrolünü dengelemene de yardımcı olur ayrıyeten. Hepimize kolay gelsin. Kendin için en uygununu bulmana sevindim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de heyecanlıyım cidden Hülyacim bakalim nasil olacak :-) bu aksam yulaf kepekli ekmegimi denemeyi düşünüyorum ilk etapta yarin ogle disarda idare edicem okula falan gitmem gerekiyo aksama da muhtemel tavuk sote yaparim gibi geliyor disari cikmisken biraz tavuk ve et de alicam kendime

      Sil
  3. Merhaba blogunuzu okumaya çalışıyorum ama yazı karakteri çok da okunmaya musait değil.yazı karakterinizi değiştirebilirseniz ,sizi okumaya devam etmek isterim. teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Uyariniz için inanın çok mutlu oldum farkına varmamistim inamim bu durumun degistirmeyi basardim sanirim

    YanıtlaSil