20 Eylül 2013 Cuma

squat

 Bodytr.com ve Zinde Türkiye saglik e-dergisinin kurucusu İlşad Özkan'ın;  Squat için dünyanın dört bir yanındaki vücut geliştirme sporcuları, çalıştırıcıları ve araştırmacıları hareketlerin kralı derler."diye başlayan harika bir yazısı var . Beni takip eden blogger arkadaşlarımın yaygın kullanılan anlamı ile "vücut geliştirme"gibi bir hedeflerinin olmadığını biliyorum. Ancak kasların gelişimi ve güçlenmesi yağ yakınımda, dahasi  formda ve fit bir vücut için olmazsa olmaz.  Bağışıklık sistemi üzerindeki iyi etkilerinden hiç bahsetmiyorum zira o başka bir yazımın konusu olacak. Ayrıca yazının devamını buradan okumanızı şiddetle tavsiye eder. Diğer yazılara da bi göz atmadan tarayıcınızı kapatmamanızı rica ederim. Aslında bu yazının da konusu değil ama "vücut geliştirme"deyince nedense aklımıza hep şu


 resimdeki amca mi teyze mi olduğu belli olmayan ablam geliyor. Benim de geliyordu eskiden ama gelmesin :-)
Hayır en fazla şu abla; gibi olma



ihtimalimiz var o da çok Disiplinli ve istikrarli  çalışırken olur. Hem de neden olmasın dimi ama
Neyse
Ben konuyu yine epey dağıttım bence

Bizim konumuz "squat"

Ve burdan takipçilerimden Şule'ye teşekkür ediyorum zira sevgili "zencefit" i sayesinde keşfettim. Ayrıca kendisine hayran oldugumu da burda bi parantez içinde belirtmeden geçemiyciim . Eylül ayı için blogunda ilan ettiği "squat challenge" a gec olmakla birlikte 3 gündür dahilim.

Program görseldeki gibi efenim
Ağırlıkla mi yaparsınız ,ağırlıksız mı, yarım mı, full squat mi orasına dizleriniz ve siz karar vereceksiniz

Aslında squat hakkında daha fazla yazı yazmak isterdim ancak başta linkini verdiğim yazıyı okuduğunuzda benim burda boş konuştuğumu görürsünüz diye ben susuyorum burda :-P





4 yorum:

  1. süpermiş yaa.ben de başlayım olmadı.başlangıç iyi de sonra o kadar çok nasıl yaparım bilmem :D

    YanıtlaSil
  2. Bende ayni alt resimdeki gibi atletik bir vücut istiyorum lüften :))
    Yukardaki ,genel Kadin görünümüne Benin icin aykiri.
    Normal sporla korkmayin Boyle vücuda sahip olmazsiniz diyordu bloglarin birinde tabii ekstra Hormon olmazsaniz.cünkü bunun icin gerekli testoranimiz yok.
    Idealim zayiflik degil saglikli,ince ve atletik bir yapi.kirkindan sonra basarabilecekmiyim acaba ? Sule

    YanıtlaSil
  3. Sevgili siskoroman cim en fazla 20 li Setler halinde parça parça yapacaksın sonra zaman içerisinde en fazla 30 lu set yapacaksın ben önce 15 squat yaptım bir sette hala ilk setim 15 diğerleri 20 benim bugün 4.gündü ve inanılmaz ağrım var ama ısrarla devam etmeyi düşünüyorum benim Armut bir beden tipim yok ama eminim bende çok işe yarıyor hissediyorum yani

    YanıtlaSil
  4. Ayrıca Şulecim sana % 100 katılıyorum ama merak de ediyorum o ablalar neden böyle görünmek ister :-)

    YanıtlaSil