17 Eylül 2013 Salı

motivasyon unsurları #diyetkardeşliği


   Herşey  instagramda başladı...Nisan başlarıydı sanırım.Takip ettiğim bazı hanımlar başlıktaki tag i ve benzerlerini(#diyetteyiz #diyetkardeşliği #diyet #diyetzamanı ) kullanarak yediklerini-içeriklerini, bazen de o anki ruh hallerini anlatan bir kartı,her haftanın belirli günlerinde tartıda gördükleri rakamları veya aynadaki görüntülerini   paylaşarak diyet motivasyonu sağlamaya çalışıyorlardı. 
Yüksek motivasyon, gerçekten bedenin ihtiyaçlarını karşılayarak beslenmek , karar, azim, istikrar, düzenli bir hayat ve tüm bunların yanında düzenli bedensel aktivite büyük değişimler izlememize neden oldu.

"Wuhuuu" dedim "harikaymiş ben de yapayim" 
Başladım

Ancak bi takim aksaklıklar oldu 
Zira toplum içerisinde( özellikle benim yaşadığım)tabagimi görüntüleyip fotograf çekmek garip tepkilere sebep oluyordu. Kah 'Napiyosun sen yeaa'diyenler kah  garip garip bakanlar oldu . 
Herşeyden öte çocuklar ve onların koşuşturmalarından bırak fotoğraf çekmeyi,   bazen ne kadar yedim la ben şimdi diyecek kadar alıklaşabiliyorum malesef.
Ha bir de sadece sosyal medyadan tanımadığımız eş dost arkadaş akraba vs vs ile de paylaşmış da oluyoruz bu diyet maceramizi ki bunda herhangi bir sakınca yok elbette  ama daha önce bazı başarısız  girişimleriniz olduysa canınızı sıkmaları muhtemel. (Muhtemel falan değil hiç acımazlar) 
Her an "ağğyyy canım yine mi diyettesiiğn" hatta "ay ben seni bildim bileli hep  diyettesin" diyebilecek kadar hadsiz insanlarla muhattap olma olasılığı çok yüksek  ve tam da bu sebeplerden dolayı zaten paylaşım yapmıyordum ama sonra  @fitiz isimli instagram hesabını açtım . 
Her ne kadar istikrarli bir devamlılıkla paylaşım yapamasam da bu hesap beni büyük oranda motive etti 
Özellikle @bikiniprojesi @fairyhome1 @yatcazkalkcazzayiflicaz ,@nerminingunlugu ve  daha burada adını anmayi unuttuğum bazı arkadaslarin bana inanılmaz katkısı oldu diyebilirim 75 kg la başladığım  maceramda 68  e kadar indim ancak ne diyorduk "istikrar".

Heh işte benim bu konuda çok iyi olduğum söylenemez ve ben yaz döneminin girmesiyle ve  15-20 günlük Yayla  tatilinin de bu rehavete eklenmesiyle 74 kikoya ulaştım tekrardan malesef ...

Takip ettiğim ve yukarda adını andığım hesaplar arasında bikini projesi blogunun sahibesi arkadaşın blogunu takibe aldım hergün gram gram tartidaki eksilmeleri usanmadan yazdığı aylar süren bir macera. Çok tatlı bir yazım dili var ve dahası çok da esprili. . Glisemik indeks ile ilgili bildiklerimi tekrardan hatirlatti. İstendiği takdirde hiç bişey zor gelmezdi. Bana ilham verenler arasinda başı çekenlerden

Sonra Perihan var @fairyhome1 kullanıcı hesabıyla instagramda adeta bir fenomen sürekli bizi motive eden coşku veren tatlı mı tatlı güzel mi güzel bir anne.

@yatcazkalkcazzayiflicaz hesabıyla paylaşım yapan arkadaşımın içinden edalı işveli ve güzeller güzeli Bir kadın çıktığına tanık oldum ki; son zamanlarda kendimi iyice salmış ve bakımsız bir kadın olmuştum


E bir de bodytr.com u okumaya başladım o dönem .  Aman Allahım! Ne kadar da cok bilgi var ve Yazarlar ne kadar da motive edici yazıyorlar , heyecanlandım . Günlerce okudum facebook'tan takip etmeye başladım falan .bu arada bu internet sitesinin kurucusu Ilşad Özkan'ın da bi hayli kafasını şişirdim. Saolsun beni hiç cevapsız bırakmadı . Hatta bir kere kas kazanımı , yağ yakımı, düzenli spor ve ağırlık çalışmaları başlıklı konularla  ilgili kendisini rahatsiz ederken bana söyle demişti;" vücut gelişimi mutfakta başlar" Evet bunu gayet iyi biliyorum ancak bilmek teoride kalan bi çok şey gibi bi işe yaramıyor biliyorsunuz 
Asıl marifet pratikte ne kadar başarılı olduğumuz .
Kendisine her türlü sorumu sabırla cevaplandırdığı için çok teşekkür ediyorum burdan. Zira yaşadığım bu son yogun günlerde kendisini haberdar edemedim blogdan neyse bu yazı tamamlanabilirse kendisine link göndericem artik :-)


Evvet 
İşte benim motivasyon ve ilham kaynaklarım 
Iyi ki varsınız :-)
Ve dahası müzik 
Spor esnasinda sizi coşkulandıran ritimli şarkılar besteler sporu daha da çok sevmenizi sağlayacak ve bi dahaki seferi iple  çekeceksiniz emin olun 
Bende ise yarıyor :-)

Sizin motivasyon kaynaklarınız nedir acaba paylaşmaya ne dersiniz

Ben bugün başladım değişmeye


10 yorum:

  1. Sevgili Fitiz bende Bikinicigimin sayfasindan instagrama girince bir daha cikamiyorum,orayi tikla burayi tikla yerli yabanci paylasimlar beni motive ediyor,heveslendiriyor.
    Birde "zencefit" var ordada bu ay squat challenge katildim ,zaten istiyordum yapmayi ama onun motivasyonu ile günlük 140 squata geldik,geldim Eylül ayinin sonuna kadar sürecek.
    Sevgiler Sule

    YanıtlaSil
  2. Şule cim zencefit i ben bilmiyorum bak hemen bakayim :-)

    YanıtlaSil
  3. İlşad Özkan18 Eylül 2013 08:56

    Teşekkürlr Fitiz! :) Keşke sizin gibi blogcular artsa ve bizim de çorbada tuzumuz hep bulunsa. Ben başarıya ulaşacağınızı düşünüyorum, önemli olan krarlılık ve disiplin.

    YanıtlaSil
  4. Fotoğraf çekme işine aldığın tepkilerin bin katını alıyorum desem.. Hele hele iş yerinde.. Garip garip bakanlar.. Cesaret bulup, soranlar.. Hiç birini takmıyorum bir gram şeker! Soranlara da, burnumu en tepelere çıkarıp, "Ben yediklerimin günlüğünü tutuyorum! Her akşam fotoğrafları inceleyip, ne sağlıklı yediğimin notlarını alıyorum!" diyorum! "Bu yolla tam 8 kilo verdim ben"'i de ekleyince.. Şimdi, yanlışlıkla fotoğrafını çekmeden, yemeğe koyulsam, beni uyarıveriyorlar!!! ;-))))
    Bu işin en zor yanı, önce en yakınlarımızın, sonra tüm toplumun bize olan sabotajı.. "Bir taneden birşey olmaz" diye zorlayanlar.. Seninki gibi "bildim bileli hep diyettesin be kızım" diyenler.. "Ammmaaaaaaaannn, bir daha mı gelicez dünyaya"larrrr...
    Ahhh bir de anne faktörü var ki.. Benimki her gün arayıp "bugün ne yedin kızım?" diye soranlardan.. 30'umu geçtim ben bu arada... ve bu yaz, bana sabahları limonlu su hazırlıyor kıvamına geldi! Kıyamam, arayıp taramış, tam tahıllı ekmek de bulmuş kahvaltılarımız için! Kolay mı oldu?????? Tabiki de hayır! "Ayyy Mamişkom, şu evin merdivenleri var ya onları bugün koşa koşa çıktım! Alkali su ne de güzel işe yarıyor? Ammaaaan o ekmekler hep beni hantallaştırmış! Ay sağlık, ne güzel birşey!" diye diye..
    Ben dünyaya, "artık sağlıklı besleniyorum!!!"'mu ilan ettim!! Börek ikram edene, "Çok teşekkür ederim, ama GI'i pek yüksek! Ahhh biliyor musun ne kadar zararlı?" diyip detayları saatlerce anlatmaya koyuluyorum.
    İş yerindeki kafeteryada yemek servisi yapan tatlı mı tatlı tonton teyzeme de anlattım birgün! "yeterli pilav, makarna, ekmek" yemediğim için beni pek bir zorluyordu! Hem de en iyi niyetiyle.. İlla biraz pilav eklese rahatlıcak benim biricik tontonum. Çektim kenara anlattım, en tatlı dilimle.. Ertesi gün sırada beklerken, mercimek çorbası alasım geldi, tontonum sinirlendi! "Yoooooookkkk kuzum, bunda un var! Sana türlü vereyim" dedi!!! Mutluluğum 15 milyon! Keza "Şu Karbonhidrat meselesi" yazımı da bunun üstüne yazdım.
    Burdan ilan ettiğin gibi, herkeslere de ilan et, bugün değişmeye başladığını, tatlım!!!! ;-)))))
    En kocamanından öptüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylediklerinde nasıl haklisin ama şu "yine mi" ciler yok mu onlar benim kanimi iligimi somuruyolar yemin ederim o yüzden bir mesafe katetmeden açık vermek istemiyorum kimseye :-)Aslina bakarsan 1 yilda 10 kilo verdim mi Evet ama iki ileri bir geri mehteran takimi gibi yani anliycan .ha kilo vermek istiyorum ama benim oncelikli hedefim kas kazanımı boyun fıtığı sebebiyle doktorumun önerisi daha güçlü kaslara sahip olmam . Dahasi daha güzel bir vücut da piyangosu malum . beslenmem düzene girdi sayılır artik yavaş yavas ağırlık calismalari squat derken yavaş yavaş hedefime ulasicagimi biliyorum . E siz de varsiniz :-) daha ne isterim ayol

      Sil
  5. hımm instagram dünyasına girmemişim ben.ona da bir dalayım :)

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkürler Fitiz; Şule sayesinde sevgili Bikini Projesi'ni tanıdım ve Bikini sayesinde de telefonumda âtıl duran instagramı tekrar kullanmaya başladım.

    Verdiğin adresleri hemen alıyorum ve ekliyorum ;)

    İşte ben bu paylaşıma bayılıyorum :))

    YanıtlaSil
  7. Bikinicigimin kendiside tabii ki en büyük motivasyon kaynagim :) yukarda sanki sadece instagrama bayiliyormusum gibi bir Ifade olusmus sanki.bel inceltme hevesim ondan kaynaklaniyor cesaretimde.sule

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni ben yesem mi? Naapsam bilmiyorummm..
      Muckkkkkssssss...

      Sil
  8. Ama kızlar yaaaaa... Şımarıkl birşey olup çıkıcam sonunda sööliiimmmm.. :-)))))
    Instagram çok fazla önemli olmasa da, fotoğraf çekme meselesi pek bir işe yarayan önemli bir konu!!! Yapabildiğimce, keza bazen iş güç bunu aksattırıyor ama.. Mideme girecek herşeyi, önce şöyle bir düzenleyip, ona iyicene bakıp, güzelleştirken, ister istemez o saniyelerde gözüne şenlik geliyor!!! Hani şu, aslında herşeyin konusu olan, farkındalık, tavana fırlıyor! O sevgili beyin, alacağını alıyor, rahatlıyor, sakinleşiyor!!! Hah, sonra fotoğrafı inceleyince de, "Hmmmmm, bunda patates varmış ya arkadaş" diyiverip, ayıklama gücüne kavuşuyorsun!!!
    Hele sonra da hepimizin o olağanüstü destek kardeşliği de işe girince, olan oluyo, kopan gidiyo!!!
    İyi ki yapmışım, iyi ki buldum sizi, iyi ki varsnız..
    Tamam ağlamıcamm.. Feci duygulandım yine..
    Canımsınız..
    Muckssssssssssssssss....

    YanıtlaSil