2 Eylül 2013 Pazartesi

yeni başlangıçlar mevsimi



Eylül 


Ve Eylül yeni bir mevsimin de ilk ayı malum . Sonbahar belki  başlangıçlar ayı değil  ama her Bitiş de bir  baslangictir nihayetinde 

(Şair burda zirvaliyor bakmayin siz ona :-P)
Neyse efenim edebiyat yapmanin anlami yok sadede geliyoruz :)
30 yaşındayım 3 çocuğum var. E daha Allahtan ne ister ki insan :-) Her biri birbirinden güzel ve akıllı . Istediğim şey Sağlık en başta :-)E bir de güzellik . (Ay yo canim sadece Sağlık diyenin alnını karışlarım )Ve bence bu ikisi doğru orantılı gidiyor nisa taifesi için örneğin uyku sorununuz varsa önce göz altlarınız sonra cildiniz canlılığını yitiriyor. 



Bu bir "defalarca başlanmış ama her defasında bahanelerin ardına gizlenerek yarım bırakılmış bir değişim günlüğü"



Evet 


Başlıyorum ve aldığım kararlarin iki ayagi var 

İlki diyet yani sağlıklı beslenme kuralları , diğeri ise tabiki Spor ve bu ikisini destekleyecek dengeyi kuracak bir etken daha var sacayağının, üçüncü ve denge unsuru
Disiplin ve istikrar


Ben bu yazımda sadece beslenmemdeki değişimlerden bahsedeceğim bir sürü mevzu var ve herbir konuyu ayrı başlık altında konuşursam hem daha aydinlatici olur hem bildiklerimi tekrar etme ve motivasyonumu yüksek tutma açısından kendimi zorlamama gerek kalmaz diye düşündüm

Öncelikle  bir sağlıksız karbonhidrat veya rafine karbonhidrat detoksu yapmaya basladigimi belirteyim

Şeker içeren hiç bir besin maddesi, beyaz undan elde edilmiş hiç bir yiyecek, Kızartmalar, margarin turevleri su andan itibaren ciddi anlamda tarafımdan protesto ediliyorlar

Evet yağın kalorisi çok yüksek ancak . Rafine karbonhidratlari çok daha korkunç buluyorum (ki çok uzun süredir Kızartmalar ve margarinleri hayatimizdan cikardik öööyle iki ayda bir kere belki ) forever tereyağ kaymak zeytinyağ (abartmamak lazım tabi )



Sağlıklı gidalar arasinda ise meyveye, tam tahıla ve baklagillere sınırlandırma (günde 1 porsiyonu geçmeyecek şekilde) getirdim 


Agirligi ise protein ve bol lifli sebzeler ve Yeşil olarak tuketilen herseye verdim yani sebze konusunda sorun yok ta protein olayı özellikle sabahları çok zorluyor  zira yumurta sevmeyen biri olarak kahvaltilarimin fakir olduğunu çok iyi biliyorum -bir miktar protein tozu kullanmayı düşünüyorum bunun için-ve bir süre sağlıklı yaglar da olsalar herbirine kota koydum



To be continued anacım

2 yorum:

  1. Blogun da, yeni başlangıcın da hayırlı olsun ve kolay gelsin :)

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Cok tesekkur ediyorum :-)

    YanıtlaSil